lørdag 30. april 2011

Nye måleband figurer

Etter jeg heklet de små figurene i innlegget under ble jeg veldig giret på hekling igjen. Så nå har jeg
laget noen nye målebåndfigurer. Jeg har laget MANGE målebåndfigurer de siste par årene, har vel solgt mellom 40 og 50 stk hvertfall. De har vært veldig populære. Men var på tide å videreutvikle de figurene jeg har laget tidligere. Jeg har utvidet/laget større den ene siden av figuren og fylt med bomull, slik at de nå kan brukes til nålepute i tillegg.

På det nederste bilde ser du et utvalg av de figurene jeg har laget tidligere, mønster er mitt eget bortsett fra løven.

Var kjekt å lage noen nye nå, som var litt annerledes. De kan også brukes som nålepute.
Marihønen sitt hode er lånt litt fra oppskriften i boken, men resten er mitt eget med litt inspirajon.



Produkt # 46 og 47
Mønster: eget, lånt litt fra bok til hode til marihønen.
Garn: rester, 30g pr stk
Heklnål nr 3

4 kommentarer:

  1. Ååå så koselig å "finne" deg igjen her inne. Har savnet deg hos May mange ganger. Så utrolig masse fint du lager.. Denne bloggen skal jeg følge. Ha en fin solskinnsdag!!

    SvarSlett
  2. du er en racer med heklenåla! Mye fint!

    SvarSlett
  3. Ååå jeg elsker disse små heklede målbåndene. artig ny variant du har laget:)
    Takker også for at du vil være med på min gi bort for familieglede. Ønsker deg en flott 1.mai!!

    SvarSlett