mandag 25. april 2011

Luer, luer og garnslanking

Ved nyttår hadde jeg egentlig bestemt meg for at jeg ikke skulle kjøpe så mye garn dette året, men å bruke av de ALTFOR mange kiloene jeg har liggende. Og jeg prøver så godt jeg kan å minke på garnlageret mitt, men er ikke enkelt. Er altfor mange fristelser der ute... Men det garnet jeg har kjøpt er kjøpt inn til bestemte prosjekt, og da er det vel lov?  ¨

 Den siste tiden har jeg blitt litt hektet på å strikke luer, hittil i år har det blitt 13 luer. 
 Og djevelluene er en grei måte å bruke smårester. Disse 4 luene er strikket i smårester av babyull og fabel, men er ikke mange grammene de veier.



Produkt # 33, 34, 35 og 36
Oppskrift: Djevell lue fra myk start
Størrelse: 9-12 mnd
Garn: Babyull og fabel rester, 23g 24g 23g og 21g
Pinnestr: 2,5 og 3
BOOST along og gavealong

 

Jeg skulle strikke lue til trollungen som han kanskje kunne bruke på 17 mai, en hvit hvis det blir bunad og brun hvis det blir dress og skinnjakken. Og når jeg først var igang ble det strikket en rosa og, var enkel og rask lue og strikke. Jeg har strikket de i str 2-4 år men syns de var små i strørrelsen.
Og selvfølgelig var det den rosa luen trollungen var villig til å stille opp på bilde med...
han liker rosa altfor godt.. hmmmm...


   

 
Produkt # 30, 31 og 32
Oppskrift : Dale hefte nr 195
Størrelse:  2-4 år
Garn: Rosa-merino extra fine 60g, Brun- Sandnes duo 45g og Hvit-Dale lerke 47g
Pinnestr: 3 og 3,5
BOOST along og gavealong

1 kommentar:

  1. Så skjønne luer du har laget. Jeg liker godt at du setter på merkelappene - luene ser så utrolig profesjonelle ut da.

    SvarSlett