torsdag 21. april 2011

God påske

Det er alltid like kjekt når trollungen har laget noe i bhg som han tar med hjem, jeg er like stolt hver gang han kommer hjem med noe:) varmer et mors hjerte :)

Det blir en rolig påske hjemme i år og det skal bli godt å bare kose oss hjemme. Tur på fjellet hadde vi i helgen som var, sammen med Maren, Johnny og Aurora. Det var ikke så mye snø og sol de dagene vi var der, så det ble god tid til strikking mens ungene lekte sammen. Har festet alle tråder , men må sy på merkelappene før jeg legger ut bilder.

(Bilde tatt fra toppen av hyttefeltet der vi var)

Etter vi kom ned igjen fra fjellet har jeg tørket støv av symaskinen og prøvd å sy litt, og det gikk bedre enn forventet :)  var ordentlig gøy å sy igjen, hvertfall når jeg fikk det til :)

Jeg har prøvd meg på å sy strikketøymapper. Den første jeg sydde tok jeg utgangspunkt i denne, men syns oppskriften var veldig knotete for meg. Siden jeg ikke har sydd så mye de siste årene ble det litt skjønnhetsfeil på den, som hvertfall jeg ser. Men likte veldig godt stoffet jeg valgte :)


Produkt # 29
Stoff fra stoff og stil

Den neste strikketøymappen laget jeg på en annen måte som var mye enklere å få til, og den ble mye finere og uten skjønnhetsfeil :) så blir nok min egne måte å sy de på neste gang og.

Produkt # 28
Stoff fra stoff og stil

Jeg har prøvd ut Den gode feens sin Særdeles enkel pysjbukse . Den kjempe enkel å sy og trollungen er superfornøyd. Han vil ikke ta den av seg, men det kan være det er fordi det er monster på buksen. Han har allerede etterlyst en genser til den. Jeg skulle nok ha laget den lenger for jeg tok bare 60 cm i høyden når jeg klippet stoffet. Tenkte ikke på at trollungen er snart 3 år og ikke så liten lenger. Men men.. Kan jo bare sy en til når den blir for liten. Skal sy en til i et annet stoff og den skal jeg lage lenger.

Produkt # 27
Monster bukse
Mønster : Den gode feens særdeles enkel pysjbukse
Stoff fra stoff og stil

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar